vendredi 28 janvier 2022

Sabre et American Express GBT annoncent un partenariat technologique pluriannuel

 
  • GBT prévoit de réaliser des investissements annuels à long terme de plusieurs millions de dollars dans le développement technologique conjoint avec Sabre.
  • Les deux sociétés leaders prévoient de développer un écosystème de distribution pour l’industrie du voyage d’affaires
  • Le nouvel accord prévoit une croissance significative des réservations GDS via Sabre.

Sabre Corporation (NASDAQ : SABR) et American Express Global Business Travel (GBT) annoncent aujourd’hui un partenariat stratégique multiforme à long terme, axé sur le développement des technologies qui façonneront l’avenir de la distribution de voyages d’affaires.

Selon les termes de ce nouveau partenariat technologique, qui prendra effet dès janvier 2022, GBT renforcera son engagement avec Sabre et réalisera des investissements annuels de plusieurs millions de dollars à long terme dans le développement technologique conjoint avec Sabre au cours des dix prochaines années. Le partenariat entre ces deux leaders de l’industrie place les deux sociétés dans une position idéale pour fournir les meilleurs produits et services à travers l’ensemble de l’écosystème du voyage d’affaires. Cela permettra également de générer une croissance significative pour les deux sociétés et l’écosystème du voyage dans son ensemble.

Bien que la pandémie ait sans aucun doute mis à l’épreuve l’industrie du voyage, nous croyons fermement à une reprise solide au fil du temps, en particulier dans les voyages d’affaires, a déclaré Sean Menke, PDG de Sabre. Cependant, les attentes des voyageurs d’affaires et des entreprises ont également fondamentalement changé ; la demande de nouveaux produits différenciés conçus pour répondre aux besoins spécifiques des voyageurs est susceptible d’être plus prononcée. Notre partenariat stratégique avec GBT est ancré dans les convictions communes que nous partageons concernant les besoins technologiques qui permettront aux participants de tout l’écosystème du voyage à répondre à ces nouvelles demandes. Nous nous réjouissons à l’idée de développer notre relation commerciale avec GBT, et nous sommes impatients de collaborer avec eux pour de nombreuses années à venir.

Ensemble, les sociétés travailleront à accélérer l’innovation produit et à développer un écosystème de distribution qui réponde aux besoins futurs des clients et des fournisseurs. Cela comprendra la collaboration sur les capacités de réservation de voyages d’affaires optimisant la valeur pour les clients et les fournisseurs, l’accélération des solutions de merchandising et de vente, et la mise en place d’un service client efficace et supérieur.

En tant que leaders de l’industrie, GBT et Sabre définiront l’avenir en développant des logiciels et des capacités de distribution qui offrent à nos clients et fournisseurs partenaires la valeur, le choix et l’expérience qu’ils attendent, a déclaré Paul Abbott, PDG d’American Express Global Business Travel. La combinaison des capacités de distribution et d’agrégation de contenu de Sabre avec le logiciel client corporate et le service client de classe mondiale de GBT nous permettra d’offrir les expériences que les voyageurs d’affaires souhaitent.

About Sabre Corporation
Sabre Corporation is a leading software and technology company that powers the global travel industry, serving a wide range of travel companies including airlines, hoteliers, travel agencies and other suppliers. The company provides retailing, distribution and fulfilment solutions that help its customers operate more efficiently, drive revenue and offer personalized traveler experiences. Through its leading travel marketplace, Sabre connects travel suppliers with buyers from around the globe. Sabre’s technology platform manages more than $260B worth of global travel spend annually. Headquartered in Southlake, Texas, USA, Sabre serves customers in more than 160 countries around the world.
About American Express Global Business Travel
American Express Global Business Travel (GBT) is the world’s leading B2B travel platform, providing software and services to manage travel, expenses, and meetings & events for companies of all sizes. We have built the most valuable marketplace in B2B travel to deliver unrivalled choice, value and experiences. With travel professionals in more than 140 countries, our customers and travelers enjoy the powerful backing of American Express Global Business Travel.

Forward-Looking Statements
Certain statements herein are forward-looking statements about trends, future events, uncertainties and our plans and expectations of what may happen in the future. Any statements that are not historical or current facts are forward-looking statements. In many cases, you can identify forward-looking statements by terms such as “expect,” “future,” “believe,” “plan,” “guidance,” “outlook,” “anticipate,” “will,” “forecast,” “continue,” “strategy,” “estimate,” “project,” “may,” “should,” “would,” “intend,” “potential” or the negative of these terms or other comparable terminology. Forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause Sabre’s actual results, performance or achievements to be materially different from any future results, performances or achievements expressed or implied by the forward-looking statements. The potential risks and uncertainties include, among others, the benefits and results of the partnership contemplated herein, the severity, extent and duration of the global COVID-19 pandemic, including any variants, and its impact on our business and results of operations, financial condition and credit ratings, as well as on the travel industry and consumer spending more broadly, the actions taken to contain the disease or treat its impact, including travel restrictions, the effectiveness and rate of vaccinations, the effect of remote working arrangements on our operations and the speed and extent of the recovery across the broader travel ecosystem, dependency on transaction volumes in the global travel industry, particularly air travel transaction volumes, including the impact of changes in these transaction volumes from airlines’ insolvency, suspension of service or aircraft groundings, the effect of cost savings initiatives, the timing, implementation and effects of the technology investment and other strategic initiatives, the completion and effects of travel platforms, travel suppliers’ usage of alternative distribution models, exposure to pricing pressure in the Travel Solutions business, changes affecting travel supplier customers, maintenance of the integrity of our systems and infrastructure and the effect of any security breaches, failure to adapt to technological advancements, competition in the travel distribution market and solutions markets, implementation of software solutions, reliance on third parties to provide information technology services and the effects of these services, the execution, implementation and effects of new, amended or renewed agreements and strategic partnerships, including anticipated savings, dependence on establishing, maintaining and renewing contracts with customers and other counterparties and collecting amounts due to us under these agreements, dependence on relationships with travel buyers, our collection, processing, storage, use and transmission of personal data and risks associated with PCI compliance, our ability to recruit, train and retain employees, including our key executive officers and technical employees, the financial and business results and effects of acquisitions and divestitures, the effects of any litigation and regulatory reviews and investigations, adverse global and regional economic and political conditions, including, but not limited to, economic conditions in countries or regions with traditionally high levels of exports to China or that have commodities-based economies and the effect of “Brexit”, risks arising from global operations, reliance on the value of our brands, failure to comply with regulations, use of third-party distributor partners, the effects of the implementation of new accounting standards, and tax-related matters. More information about potential risks and uncertainties that could affect our business and results of operations is included in the “Risk Factors” and “Forward-Looking Statements” sections in our Quarterly Report on Form 10-Q filed with the SEC on November 2, 2021, in our Annual Report on Form 10-K filed with the SEC on February 25, 2021 and in our other filings with the SEC. Although we believe that the expectations reflected in the forward-looking statements are reasonable, we cannot guarantee future events, outlook, guidance, results, actions, levels of activity, performance or achievements. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. Unless required by law, we undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements to reflect circumstances or events after the date they are made.

 
 
Note au lecteur :
Ceci est le contenu copié-collé du communiqué de presse officiel de son émetteur qui en assume l'entière responsabilité. TendanceHotellerie n'approuve ni ne désapprouve ce communiqué. Ce communiqué a néanmoins fait l'objet d'une vérification ce qui peut parfois conduire à un décalage de mise en ligne de quelques heures ou jours.
 
 
 
Note à l'émetteur du communiqué de presse :
Des renseignements concernant l'insertion de votre lien et/ou votre logo et/ou votre image sont accessibles ici.
 
 
Dans le cadre strictement privé (voir les CGU) de la reproduction partielle ou intégrale de cette page, merci d’insérer la marque "TendanceHotellerie" ainsi que le lien https://suiv.me/16618 vers sa source ou le QR Code accessible à l'adresse https://suiv.me/16618.qr. Voir le mode d'emploi.
 
 

 
 
 

Forum sur abonnement

Pour participer à ce forum, vous devez vous enregistrer au préalable. Merci d’indiquer ci-dessous l’identifiant personnel qui vous a été fourni. Si vous n’êtes pas enregistré, vous devez vous inscrire.

Connexions’inscriremot de passe oublié ?

 
 
Si vous pensez que TendanceHotellerie.fr a toute sa place dans le paysage de l’hôtellerie francophone, n’hésitez pas nous soutenir. C’est simple et (...) En savoir plus »
Nous avons la volonté de faire correspondre ce webzine à vos attentes. Nous sommes très intéressés de recevoir vos avis et suggestions pour (...) En savoir plus »
Faire de la publicité ? Vous voulez annoncer sur TendanceHotellerie ? Nous proposons aux fournisseurs de services, solutions et produits à destination de l’hôtellerie de (...) En savoir plus »