Bonjour,

Vous appréciez notre contenu, cependant votre bloqueur de publicité nous prive des ressources publicitaires sans lesquelles ce site n'aura d'autre choix que de fermer.
Certains sites ont abusé de la publicité en envahissant les écrans et ce sont tous les autres éditeurs qui paient pour ces abus. Nous vous invitons à lire cet article Les adblockers m’ont tuer.
Merci de désactiver votre logiciel (par exemple ADBLOCK) qui bloque les publicités.
Pour désactiver votre logiciel bloqueur de publicité sur notre site (et uniquement sur notre site), il suffit de cliquer sur l'icône de votre bloqueur de publicité puis de cliquer sur "autoriser ce site". Si vous avez un doute, contactez-nous
Merci de votre compréhension

Voici les logos de quelques uns de ces logiciels :



 
Vous êtes ici : Accueil > Offres d’emploi > CitizenM recherche Regional IT Support Technician (FR) H/F en (...)
dimanche 23 juillet 2017

>> Suivre les offres d'emploi en RSS

 

CitizenM recherche Regional IT Support Technician (FR) H/F en CDI

citizenM is a hotel providing affordable luxury for the mobile citizens of the world. With style that’ll knock your socks off, we offer citizens a real home from home, plus the world’s fluffiest pillows. Our typical guest is a frequent traveler who is quality and design driven, and cost conscious.

We currently have hotels in Amsterdam, London, Glasgow, New York and Paris, with more to come in Europe the USA and Asia. We are proud to have put the hospitality back into the hospitality industry, and have received numerous awards for our groundbreaking approach.

main tasks

  • apply and maintain security standards in the hotels
  • understand, own and keep up to date the property specific documentation to provide proper support for the key systems within the assigned properties
  • execute projects (and if necessary assist with global projects)
  • remote and on-site support of technical issues

qualifications / skills

  • previous experience of hotel systems and time spent as a hotel IT support/manager is beneficial
  • a well rounded understanding and working knowledge of hotel operations and experience of the standard systems employed by hotel chains
  • technical hardware skills :
    • payment terminals
    • kiosks (Front desk)
    • low-voltage cable plant
    • active and passive components of the IP Network for LAN and WAN
    • file servers, desktop, laptop and handheld computers, mobile devices
    • audio visual systems and components
    • printers any other Peripherals connected to the hotel LAN
    • PBX, Attendant Console, handsets, repeaters
    • cell/mobile phone networks and in-building signal re-transmission
    • broadcast TV service
    • high speed internet access (HSIA)
    • digital CCTV systems
    • door lock and access control systems
  • technical software skills
    • operating systems : MAC, Windows, IOS
    • network administration tools
    • remote access, terminal servers, VPN
    • office automation and productivity
    • hotel-specific core applications
    • Interfaces and Integration to applications
  • good written and oral English communication skills
  • strong problem-solving skills
  • communication skills
  • dedication to work and willingness to work under pressure
  • the ability to prioritise your workload
  • no 9-5 mentality, interesting challenges always happen at unexpected times
  • the position is fulltime and regular traveling is required
  • min. 2 years of relevant work experience

Email : jobssupportoffice chez citizenm.com

Si vous copiez cet article partiellement ou intégralement, n’oubliez pas d’insérer le lien https://suiv.me/8150 vers sa source ou le lien https://suiv.me/8150.qr vers le QR Code ci-contre. N'hésitez pas à consulter le monde d'emploi ou à lire les CGU.
 
 

Vous souhaitez postuler ?

Alors suivez les consignes "envoyer ...".
Cliquez sur le lien email pour ouvrir votre logiciel de messagerie.
 
 
 
Si vous pensez que TendanceHotellerie.fr a toute sa place dans le paysage de l’hôtellerie francophone, n’hésitez pas nous soutenir. C’est simple et (...) En savoir plus »
Nous avons la volonté de faire correspondre ce webzine à vos attentes. Nous sommes très intéressés de recevoir vos avis et suggestions pour (...) En savoir plus »
Vous voulez annoncer sur TendanceHotellerie ? Nous proposons aux fournisseurs de services, solutions et produits à destination de l’hôtellerie de communiquer avec les lecteurs de (...) En savoir plus »